dilluns, de novembre 21, 2011

BUSHIDo. El camí dels guerrers...

義 Gi - Rectitud (decisiones correctas)
Sé honrado en tus tratos con todo el mundo. Cree en la justicia, pero no en la que emana de los demás, sino en la tuya propia. Para un auténtico samurái no existen las tonalidades de gris en lo que se refiere a honradez y justicia. Sólo existe lo correcto y lo incorrecto.
勇 Yuu - Coraje
Álzate sobre las masas de gente que temen actuar. Ocultarse como una tortuga en su caparazón no es vivir. Un samurái debe tener valor heroico. Es absolutamente arriesgado. Es peligroso. Es vivir la vida de forma plena, completa, maravillosa. El coraje heroico no es ciego. Es inteligente y fuerte. Reemplaza el miedo por el respeto y la precaución.
仁 Jin - Benevolencia
Mediante el entrenamiento intenso el samurái se convierte en rápido y fuerte. No es como el resto de los hombres. Desarrolla un poder que debe ser usado en bien de todos. Tiene compasión. Ayuda a sus compañeros en cualquier oportunidad. Si la oportunidad no surge, se sale de su camino para encontrarla.

礼 Rei - Respeto
Los samurái no tienen motivos para ser crueles. No necesitan demostrar su fuerza. Un samurái es cortés incluso con sus enemigos. Sin esta muestra directa de respeto no somos mejores que los animales. Un samurái recibe respeto no solo por su fiereza en la batalla, sino también por su manera de tratar a los demás. La auténtica fuerza interior del samurái se vuelve evidente en tiempos de apuros.
誠 Makoto - Honestidad, Sinceridad absoluta
Cuando un samurái dice que hará algo, es como si ya estuviera hecho. Nada en esta tierra lo detendrá en la realización de lo que ha dicho que hará. No ha de "dar su palabra" no ha de "prometer" el simple hecho de hablar ha puesto en movimiento el acto de hacer. Hablar y hacer son la misma acción.
名誉「名譽」Meiyo - Honor
El auténtico samurái solo tiene un juez de su propio honor, y es él mismo. Las decisiones que toma y cómo las lleva a cabo son un reflejo de quién es en realidad. No puede ocultarse de sí.
忠 Chuu - Lealtad
Haber hecho o dicho "algo", significa que ese "algo" le pertenece. Es responsable de ello y de todas las consecuencias que le sigan. Un samurái es intensamente leal a aquellos bajo su cuidado. Para aquellos de los que es responsable, permanece fieramente fiel. Para el guerrero, las palabras de un hombre son como sus huellas: puedes seguirlas donde quiera que él vaya.

28 comentaris:

lete ha dit...

M'agrada!!!

TRanki ha dit...

Hola Lete

He estat reflexionant sobre el tema...no esta malament...suposo que el problema que molts tenim és que no prem sovint a fer una ullada al nostre voltant, a pensar i a pendre decisions sobre principis o valors.

Sense que sigui un decàleg (només hi ha set principis), i amb una infern de 60 metres al damunt que encara no he gosat atacar sense considerar-me preparat...pos eso..que una mica de motivació no esta malament...

Saluttttt!

Anònim ha dit...

DIVINA CIENCIA...

TRanki ha dit...

mmmmmh..igualment REVELADOR, però menys profund i segurament amb una base filosòfica molt menys elaborada...salta a la vista no?

Crec que aquest "7" samurais ( no faig broma sobre Kurosawa eh?), provenen de una arrel molt més profunda i sòlida, i permeten molt més tirar endavant que no el determinisme de MORODO...

És quelcom diferent no creus???

En qualsevol cas el fet és estar atent, reflexionar i no dissoldre's en Babylon, no creus????

"no ha de "prometer" el simple hecho de hablar ha puesto en movimiento el acto de hacer"

"El auténtico samurái solo tiene un juez de su propio honor, y es él mismo.No puede ocultarse de sí".

"Haber hecho o dicho "algo", significa que ese "algo" le pertenece. Es responsable de ello y de todas las consecuencias que le sigan"

Flowers ha dit...

ke tas fumao Uri?

TRanki ha dit...

Tranki deivit, només estava reflexionant....ja vindràs a pillar corda a l'inferno no? Necessito belayers...pago birra i braves...hahah!

Anònim ha dit...

creo que con la lealtad lo has cagado un poco

Pau ha dit...

Aquest es un decaleg o manuscrit dels axiomes que formen part del ideari dels samurais ... el TR no lha cagat sino que ha fet una difusió per intentar - crec jo - ajustar aquest a un altre paradigma - la roca - on podria ser totalment encertat - com a qualsevol altre lloc .

De fet el mes important es el "fet" i no "l'on" ...

Apuntat aquesta tambe, crec que encara exemplifica una mica mes el que comentes : http://www.imdb.com/title/tt1436045/

Be de fet es una retorica implicita a tota aquest tipus de pelis

Marieta ha dit...

Yuu: coraje però i...Yuyu???
jejeje

TRanki ha dit...

ANÒNIM: Si només l'hagués cagat en un sol punt seria SAMURAI en un 85,71%..que guai no?Decididament firmaria ara mateix...tu no???
Seriosament:Busca al diccionari, la paraula que dius no crec que sigui la que vols expressar...
En quant al "bushido", és interessant, com Maquiavel o Hemingway..però el prefereixo ( el Bushido) a ser retorçat o a la bipolaritat...shanty bow...m'aplicaré el REI...

PAU: clavada, "no hasse falta disír nada mazss..."

MARIETA: BANZAIIIIII !!! NO esta contemplat en el BUSHIDO. Ergo no existeix: Cuando un samurái dice que hará algo, es como si ya estuviera hecho. Nada en esta tierra lo detendrá en la realización de lo que ha dicho que hará. No ha de "dar su palabra" no ha de "prometer" el simple hecho de hablar ha puesto en movimiento el acto de hacer. Hablar y hacer son la misma acción.
La "lurditax" no és la "unamicacrazy"...no problem...

Flowers ha dit...

te vi a meté un bushidogüeno que no sabe ni dóóóónde ta metío...

Me voy a montar un blog sólo pa los anónimos de los cojnes, que no veas como desestresa el tema!! hahah!

TRanki ha dit...

Shanty Deivid...

vaig a entrenar...perquè no et passes i fliparàs com de "relaxat" et quedes! hahaha!

Saluditus a la jefa,que fa dies que no pia!!!??

Ana ha dit...

Toy aqui makarra!! Ya lo desestreso yo a mi Deivid, que se pasa el dia enganchao al blog i al tema !!! deu guapos!!!

FAMILYFLOWERS ha dit...

cambio y cierro!!

Flowers ha dit...

psssst booooooou, ja veuràs quna sigueu 4 ja...deeeew ( hablo bajito..hahaa)!!

Bullarolas ha dit...

M'agrada! Ara! entre llegir-lo i ensortir-se'n hi ha un abisme!!!

Tot i que en l'intent hi ha la llavor de la victòria!)

Salut

Pekas ha dit...

AMËN... !!!

Em recorda un del "mogollón" de textes Zen, que intento aplicar en els meus tallers de tir amb arc... i en concret un dels capítols d'un texte que vaig trobar per la red...

11. La captación del momento en el que todo fluye.

Es aprender a ser como el mar, la bandada o la estrella, actúan por mandato superior, que es percepción del momento propicio para esperar o para lanzarse. Solo se acierta cuando se apunta a sí mismo, de modo de ser el que acierta y el que es acertado. La flecha recorrerá el camino que va desde el centro de uno mismo al centro de uno mismo.

Com diu el Pau... el de menys es a on... o inclós les "eines":-))) ESTAR PRESENTE... es lo dificil... i per a on molts estem intentant transitar...

Salut i muntanyes, camíno del Satori...

Castor ha dit...

Bonissim !!! de fet la filosofia zen i els samurais van agafats de la ma !!
KENSHO:guiño puntual de la verdadera naturaleza de la existencia!!

Per si algu l'interessa:
un llibre: za zen ( katsuki sekida)

TR ha dit...

INtente-mo? fem-ho...誠 Makoto - Honestidad, Sinceridad absoluta
Cuando un samurái dice que hará algo, es como si ya estuviera hecho. Nada en esta tierra lo detendrá en la realización de lo que ha dicho que hará. No ha de "dar su palabra" no ha de "prometer" el simple hecho de hablar ha puesto en movimiento el acto de hacer. Hablar y hacer son la misma acción.


Directes a l'objectiu...

lete ha dit...

crec en la ment de principiant, en la motivació i que la llavor s'ha de fer realitat...uns més, altres no tant, però per què donar-le tanta importancia a allò que fem? La cultura Samurai surt del zen i s'ha d'entendre dins d'aquest contex.

Castor ha dit...

SAMADHI
El hombre está desprovisto;las circunstancias no.

Las circunstancias estan desprovistas el hombre no

Tanto el hombre como las circunstancias estan desprovistas

Ni el hombre ni las circunstancias estan desprovistas.

banzaaaaaaai

TRanki ha dit...

Coñe...nunca mabia esho eza pregunta!

El hombre desprovisto de circunstancias sólo tiene su propio yo ante las mismas!!

Tora! Tora! Toraaaa!

lete ha dit...

La cultura Samurai surt d'una tradició Zen arrelada durant molt segles al japò. Hi ha un llibre Zen " Mente zen Mente de principiante" d'un mestre zen japonés "Shunryu Suzuki". Penso en el primer dia que vaig pujar a Sant Benet en un curset d'escalada...crec que són com una ceba i tenim amagat a dintre nostre les coses autentiques que hauriem de treure a fora per fer-les realitat.
Bones escalades!!!

TRanki ha dit...

això...que m'ho he inventat ...volia dir que sense circumstàncies no hi ha pors. Suposo que el guerrer només ha de tenir al cap res més que allò que vol aconseguir...

ha tinc txungo hahahah!

TR ha dit...

LETE...de cegade screc que molts dels GRANS PENAMENTS no són més que el recull d'allòq ue si REALMENT et poses a barrinar, acaba sortint...a través de segles, si algú minimament hi ha donat voltes (suposo que estem influits tantmateix) acaba sortint un seguit de concluisons que sempre són semblants...

És la VERITAT o la REALITAT?

LA psicologia influeix sobre la escalada en sí? o sobre la voluntat de fer-la?, o sobre la capacitat de realitzar-la?

4Recauxutats ha dit...

Molt bó!
Es més facil llegir-lo que aplicar-ho. Que divertits els anónims amb la seva punyaladeta adjunta. Ladran luego cabalgamos!!

TR ha dit...

És el que hi ha..hahaha...per percebre la bellesa suposo que cal entendre el concepte de la lletjor...

TRanki ha dit...

忠 Chuu - Lealtad
Haber hecho o dicho "algo", significa que ese "algo" le pertenece. Es responsable de ello y de todas las consecuencias que le sigan. Un samurái es intensamente leal a aquellos bajo su cuidado. Para aquellos de los que es responsable, permanece fieramente fiel. Para el guerrero, las palabras de un hombre son como sus huellas: puedes seguirlas donde quiera que él vaya.

ANONIM, anys després t'he entès.

LA LLEIALTAT és allà on acabes malgrat tot, derivat d'aquest principi bàsic, malgrat el camí que prenguis per arribar-hi...