dissabte, de novembre 01, 2008

SANTES LÍNIES a la Catedral del Moviment

Nota: fotos de Pete o'Donovan i Maria Torres...molt bons fotògrafs que podeu trobar a Desnivel, i les pàgines de lolos... les he tret de la xarxa...

Dies de núvols i tempesta, dies griosos amb clarsobscurs que es fan radiants i de sobte esdevenen un niu de llamps i trons, aigua, aigua i més aigua...

Ahir vaig encadenar, després d'alguns intents, la via que havia muntat a la PANXA DEL BOW, anomenada ST BOWNET ( 7c+), un òs ANACRÒNIC i poderós que no crec que tingui molta acceptació al roco i que esta resistint assalts un darerra l'altre...és una via on cal ser MOLT BOW o molt PUTILLA ( el meu cas)...tot depèn, encara que el resultat sigui el mateix...monodits, salts, invertits i bloqueig de braç dret fins al gripatge..i quan encadenes una levitansau increïble...pur ST.BENET...quan soc a cadena m'envaeix una estranya melanconia que no puc amagar...fujo a casa...i fujo de festa...
Són les 08:45 del dissabte, condueixo ressacós a tota pastilla cap els Brucs escoltant LUNA, un preciós tema anomenat RIDE INTO THE SUN ( http://celiavern.blogspot.com/2008/04/ride-into-sun.html) algu amb un somriure maliciós em va recomanar el CD i avui aquest tema em va al pèl..una banda sonora per un dissabte estrany

CLIMB MORE THINK LESS: ...en Joan m'espera i hem quedat que allà JA DECIDIREM on anar...cap proposta i cap prejudici...en PALACE és així...plou tímidament encara que m'ha semblat sentir que aquesta nit queia un diluvi universal sobre les nostres anestesiades ànimes...rialles, alcohol i hedonisme pur tenyit de debats inútils...després de recollir a la DANIELA al portal de la casa del costat, deixar-li pasta, comprar-li bocates, recarregar-li el mòbil, buscar-li tots els números de CARITAS, i recomanar-li que se'n torni a CUBA, la colla de nens pijos europeïstes amb qui comparteixo fútils plaers em sembla absoluatment surrealista...molt més que una inmigrant sense papers ni passaport, tirada enmig del carrer amb una cama enguixada i una maleta de 20 quilos que gairebé no li puc ni arrossegar... "Dios te ayude con muchos bienes y felicidad para tu hijito, seguro que será bueno contigo !!!"... "Joer tia, però si a mi ja em va bé!!...Millor que s'enrotllés una mica més amb tu no?".




Es fa de dia i encara hi penso...necessito una mica de calma...i enlloc millor per reflexionar i relaxar la ment que al temple de pedra de Montserrat...ens hi acostem i l'aigua dansa arreu, canals que són torrents i agulles que semblen esponges regalimant..no tenim paciència y busquem LA FORÇA cap a terres de Ponent, on l'ORACLE diu que igual aguanta..o igual no...és el que té ser ORACLE..que diguis el que diguis sempre es compleix...mentre marxem la DANIELA truca de nou i em torna a agrair plorant el favor d'ahir...crec que vol pasta, o allotjament, no té ni sostre i està espantada...sóc un cabrón i m'escaquejo, estic saturat i no me'n fio...de vegades no sé si sóc un pardillo o un fill de puta...

Em cal una resposta o una mentida..m´és igual, el que sigui...marxem a SANTA LINYA, un temple de poder on res és mentida, on no hi ha altra sortida que anar amunt i on la simplicitat és tant patent que només pots fer una sola cosa: escalar a mort fins que el cos rebenti..tant sols això, sense trucs, sense estils, sense debats, sense ètica, sense fumades, sense res...pura religió, pura secta... Hi trobem gent, bon rotllo, somriures, bon flow, tot regalima i som uns quants per poques vies seques...les compartim, em sento millor oblidant que potser no he fet tot el possible per ajudar algú que té problemes molt pitjors que aguantar-se de un rom, llençar a regleta o fer una bici...sóc un cabrón per sentir-me content de fluïr en aquella pedra vermella i tova, en aquell món invers on la felicitat la dóna moure's contra Newton.

Sóm imbècils però feliços...

Sona el mòbil i SMS's, apareix gent de tot el món ( el món amb pasta és clar), ressaca, picades d'ullet, records de Mallorca, Go Honey !, gent de casa i gent de fora, el TRIBOUT i FAMILIA que no se'ls acaba la pila i no s'han enterat que no es pot aparcar o dormir a la cova...prohibicions i Proselitisme de http://www.xesca.org/ .

Vai FLÚTAN extasiat davant la bellesa del lloc i de aquelles que em rodejen...CALENTAR? ON ES CALENTA AQUI?...encadeno ASALTIN BANQUIS ( 7b+) flashat pel Joan com a escalfament...FLIPO..serà el REDBULL? Serà que avui estic místic? SERA QUE ËS 7a+? Joer es que a St Benet ni els 7a+'s els faig a flash i calentant...!!!

No sé res. m'és igual tot..a per una altra...


Fem el 7a+ a bloc de la dreta del tot..un lance ( 7a+ de UN SOL PAS!)..a vista de cleca que hi ha ben posadeta...peus volats i extensió de dits, me'n vaig, sento que caic però aguanto la revirada del cos...arquejo...coloco els peus i a reunió amb un sol dinàmic...genial...ja en van dos.


A AIR LINE, mullada, torno a la realitat...7b+ el primer llarg...per encadenar-lo m'he de saltar un xape, esta mullada i sense la presa de repòs, busco una alternativa i la trobo...una mica perillosa, bé, KILLER de fet, no es pot caure. M'ho penso i m'hi llenço... encadeno amb el cor accelerat i el cervell rodant encara a tope...ja en van tres...i ja serà el torn de TRIO TERNURA...hi ha la NENA i uns guiris que l'assalten pel 8a, i jo babejo...em colo enmig i m'enfilo per ASSALTIN EXTENSION TO TERNURA ( 7c)...la K m'ha dit que si la faig a vista anem de festa...fallo aposta...no, és una excusa...es que ja no tinc pila...però m'he quedat amb els moviments repeteixo tota la seqüència superior flotant des del repòs. UN ALTRE DIA, no? Desmunto, torno dues cintes a un NEN francès derrenegat de enfilar-se per el doble de vies que jo ( no ha encadenat cap via però té el TRIPLE de pila i el QUADRUPLE de bloc!!!!)


Despedida, pista plena de fang, ens liem per una variant on el cotxe derrapa rotllo snowboard..., cançons tel.lúriques de ROGER MAS, més mística fins que sona en Puyal al camp del Màlaga...tinc mil trucades perdudes...torno una estona mentalment al Raval, estic rebentat i de no massa humor. Me'n vaig a dormir a casa a pesar que l'Arnauet dorm a casa els pares, estic baldat...


HE ESTAT A LA CATEDRAL DE LES SANTES LINIES i HE VIST LA LLUM....


Els croquis en un dels blogs dels Apòstols...http://miscroquis.blogspot.com/2007/12/mis-croquis.html






UN XIC de FLASH: ABSTENIR-SE ONSIGHTERS!!!


7a+ de la dreta del tot:Concentrat en un sol moviment. fer la fissura ( 6b) i pillar INVERTIT AMB MÀ ESQUERRA, amb la dreta una mena de tridit franc. Peus a la fissura per guanyar alçada. Amb la esquerra un lateral d'hombro per contenir el cos...situar peu esquerre en alguna de les adherències que es veuen, i saltar a cleca a la esquerra...aguantar revirada i ajuntar mans..lance a canto bo i reunió. INTERESSANT. Un blquero segur que la decotaria...


ASALTIN BANQUIS 7b+: Pila pilosa...simplement tenir en compte de tibar fort i anar talonejant en cadascun dels passos dela fissura per no fer tanta força. Hi ha un pas abans de la bauma-repòs, on cal arquejar en una regleta franca de esquerra, pillar un forat vertical en pinça i NO XAPAR sinó saltar i anar a un rom, corregir pinça i pillar el tac d'esquerra, per ara més còmodes, xapar....a la bauma reposar i sortir per esquerra, cap a una punta...hi ha molt de canto...MOLT GUAPA i clàssica, interessant per escalfar encara que sigui de xapa a xapa. Molt contínua sense passos clau.


AIR LINE LL1 7b+: Guapa, de tufa i passos. És complicada de explicar, simplement, a la tercera xapa, no pujar...sinó ajuntar mans i anar a xorerreta amb esquerra, i amb una bona bici rebotar amb esquerra a la bona.Ajuntar mans, teula esquerra i combinació de xorerres fins un pas a forat esquerra...si es va segur millor saltar-se la xapa i clipar després de pillar els DOS forats( ojo caiguda molt llarga). Eficaç, però fins i tot perillós, OJO ...GUAPA i un cop controlada sembla molt menys


ASALTIN to TERNURA 7c: fer ASALTIN fins repòs, i aleshores hi ha la sortida a esquerres, fer un pas més de ASALTIN, creuar totalment a presa bona de dreta, pillar forat a remenar però bo...megabici, pillar bidit dret a remenar, XAPAR i tridit escàs de esquerra pinçat, bici i INVERTIT BO de dreta...salt amb ajuda d'esquerra a BONA PRESA de esquerra...ajuntar mans i de nou bloqueig dinàmic a megacanto...sortida on no ens podem encantar...MOLT BONA i poderosa. Superestètica...

12 comentaris:

Ferran Guerrero ha dit...

Bona cronica.

Aquestes mogudes les tinc cada dia a la feina, pero extrapolat a nens de entre 12 i 16 anys, si d'alguna cosa has d'estar tranquil es que la nit abans vas intentar ajudar-la, donar-li una petita empenta.

Vas fer el que el cor et demanava i pots estar tranquil, la vida continua, i vasmarxar a fer el que millor saps fer, escalar.

Bona cronica.
"libres son aquellos que no temen llegar hasta el fin de sus pensamientos"

Anònim ha dit...

Hola.soc un noi de Vilafranca del penedes que estic fent un treball de recerca sobre l'escalada i m'agradaria fer-te una entrevista sobre un episodi que vas tenir, segons expliques en el teu blog, a vilanova de meia, amb en Martin Scheel.
El meu mail es lluisrovira91s@hotmail.com
si et poguèssis posar en contacte amb mi i et sembla be concretariem alguna cosa...
gracies i molt maco el blog

Anònim ha dit...

Hi Uribow !

Good session at Sta Linya !!!

Keep on pushing at TERNURA honey, you know it really works !!!

;P

K

TRanki ha dit...

HI K.

You're allways right. But TERNURA sometimes looks like "HARDURA"...it's also a CELIAVERN, and maybe over...

Fernando ha dit...

Hi,
Bueno has probado la Asaltinbankins cuando esta de 7b+; antes estaba de 7c hasta la 1ª R, y de 7c hasta la 2ª.
Yo no tengo el gusto haberla probado, así que me he leído sólo la mitad del post.
Sta Linya es una cueva, pero me han dicho que es una roca muy blanda, en cuanto llueve seguido cala rápido, y por lo que cuentas tienen razón. Peor lo tendrían los que fueran el domingo
Curioso que Strong Boy te flaseara la vía; la debió probar primero él ¿no?. Refiere de que no tiene memoria para las vías y Sta Linya al ser desplome no es lo que mejor le va.

Salu2

Fernando ha dit...

Tb veo que has cambiado los colores del blog. Ahora es mucho más cómodo de leer. Se agradece

TRanki ha dit...

Hola fernando!

realment entre la "memoris" del PALACE i la dseva "velocitat verbal" gairebé sempre és un "flashenemigo", però dissabte estava pletòric...simplement va anar pujant de xapa a xapa i com que és una via bastant "lògica" va quadrar tot a la primera...la part superior ( arribada a R) no havia vist res i li vaig marcar més aviat jo...es tracta de aguantar fins a R en una zona menys desplomada.

La Airline segurament abans es feia DIRECTAMENT, mentre que ara tot i mullada hi havia una manera de corregir moviments més OPTIMA...la ostia no te la treu ningú...un company que provava el 8a va caure en aquest tram i va ser bastant llarga! El pas de sortida de R1 a LL2 és INHUMÀ...El ll1 més aviat el veig un bon 7b...sense complicacions un cop saps on vas..no cal fer gaire força...

Prova el 7a+, diuen que si lo buno és breve dos veces bueno...

Crec que hi ha zones-vies que per la estructura deuen quedar-se seques, i en canvi hihavia llocs que semblava que hi hagués una dutxa contínua...tantmateix es podia trepar..i crecq ue a la zona de la esquerra ( menys sostre i rocs més compacta) estava tot molt sec!

ës un lloc MOLT fanatic...increïble!

dewwwww

TRanki ha dit...

Ei ferran, que no t'havia contestat!!!

Sembla que el tema Cuba s'ha solucionat...ara ja tot millor..joer esque estem en un mon on vas flipat de la vida i al costat uns niñatos degollen a una nena...de vegades sembla que s'ensorri tot...

és una llàstima...si la vida és alhora tan bonica i vivim en un lloc amb tantes possibilitats de gaudoir-la, com ens la compliquem...o se la compliquen, o ens la compliquen...

buf, buf i buf...

A trepar...

Marieta ha dit...

juajuajua quina memòria que tens per les vies, és horriblement genial! jajajajaja
Per cert, jo hi he estat poc a la cova stlinya però recordo que el pas del 7a+ em va semblar duríssim!!
Apa-liiiii

Txomo ha dit...

Buffff, per decotar el 7a+ s'ha d'anar fort xD La fisura tot i que sigui "fàcil" tb fa el seu yu yu en algun xapatge (d'hombro o creuat amb peus sobats). Els que no estem tan forts com tu ja arribem al tridit esbufegant xD

D'allà només he fet el meneo... i ara em sembla que passaran molts mesos fins que torni.

Salutacions

TRanki ha dit...

Ei Txomo,

JOer, es que DE VERITAT, jo odio les decotacions! ës un fenòmoen que em fot molt nerviós, que vingui un paio SOBRAT i et digui que allò no és tal grau...

De fet he vist vies per exemple de 7c+ que segueixen un procés...com que molta gent ja ni pregunta el nom de una via, l'anomena "el 7c+"...i moltes vegades se li treu el "+" per mandra verbal....aleshores resulta que és el "7c"..i apareix el DECOTÓN i el deixa en "7b+"..i n'apareix un altres i el deixa en 7b/b+...una passada.

De fet el petit "embolic" que tinc és perquè em costa molt graduar "localment" i uso el mateix tipus de escala de graus en un tipus de roca o zona que en la que sempre he usat per "evaluar" els graus: Montserrat, i concretament "stbenet"..en vies BLoqueres hi ha molts totxos amb què comparar...i m'imagino el pas de la "pilón" o de la "brutus" o de "garvatx" a dalt de la fissura de STALINYA i "comparativament" la vcia estaria de 7b+ almenys...i si comparo el "crux" d'aquestes vies amb el del 7a+, el 7a+ em sembla 6c+..no sé...a mi la vioa em va agradar, és poderosa, i generalment d'aquest estil i en calcari no n'he fet masses...i les que he fet ( a siurana per exemple, o a MOià-MOratona), són molt més putilles.

Igualment, m'imagino els 7b+'s de Stbenet () els llargs), i els veig molt més "putes" ( POlonesa, Bala Perduda, Deixa't Tastar, etc...)..i inclús els de TRESPONTS (esperit jove, Alt Urgell...etc) o Garraf ( MOssa)..i els veig molt més durs i exigents que ASALTIN BANQUIS...

BUf...yo que sé...QUE VIVA EL TREPE i a tibar...el tema grau me la pela...moltes vegades passaria de posar un número, per això generalment sempre que em pronuncio miro de posar una VIA COMPARABLE com a referència, per talq eu qui ho llegeixi se'n fcai una idea...

Saluteeeee

PD: LA MENEO és la que em va quedar pèr fer...estava sent assaltada per uns col.legues i amb el bon rotllo ens vam oblidar d'ella...la propera la provo, té una pinta boníssima pero sembla molt dura!!!

Txomo ha dit...

Ja, però si t'hi fixes, tu tb estàs comparant amb les vies "dures" d'aquell grau que coneixes i t'has fixat com a referència. Fixes com a referència les més dures en comptes de pensar que el llindar del grau pot estar una mica per sota i realment aquelles vies dures puguin ser un plus més (un + + xDD).

Tot això parlant per parlar. Obviament tu portes molts anys tibant fort i tens moltes més referències per opinar.

Allà a Sta Linya vaig passar una temporada (com tu diries: funk xD) de la que guardo molt bon record, i malauradament les úniques dos vies que queien dintre del meu grau eran aquestes dues, aixi que les vaig arribar a avorrir una mica.

Per cert, la que hi ha inmediatament a l'esquerra de la Meneo, si la acabes a la R de la meneo tb queda de 7b. La corda frega bastant a la darrera xorre, aixi k el toprope està xungo.

Salutacions