dimarts, de setembre 11, 2007

EL ROIG i el NEGRE , i la SINDROME DE STENDHAL al MUR DEL SILENCI a ST LLORENÇ)

El títol d'aquesta novela d'Stendhal ( http://es.wikipedia.org/wiki/Stendhal) versa sobre les contradiccions internes d'un personatge i una societat, en que ell era un fill de fuster, estudiant de teologia, i com a tutor de fill d'aristòcrates es va passant per la pedra a cadascuna de les dones de les families per les quals treballa. El roig és el color de la passió i l'amor, mentre que el negre ho és de la rigidesa, l'odi i la mort., el "capellanet" malda entre l'amor, la passió, l'odi a la seva condició social, l'ansia de poder i emular a l'emperador, i la lluita diaria entre els seus instints, els seus sentiments, i el desig d'obrir-se pas en l'escala social...igualment són els dos colors de la ruleta, en que l'aleatorietat fa que el desti versi entre el premi i la derrota...

Ahir vam ser a St LLorenç...com deia en Piter ( http://pmuntanya.blogspot.com/2007/09/ill-be-back-to-sant-lloren.html) estava petat de penya, i ( increible) moltes xatis fanàtiques apretant al Gruyere.

Passo de que em tatxin de masclista i que escriguin cartes...allò era un festival de estètica, bon rotllo i tal, hi va haver un moment que entre la filla del menestrel ( 7 o 8 anys!) i la Dona del menestrel, hi havia almenys 5 noies trepant alhora al Gruyere....hauria d'haver nascut 20 anys després, CAGUNDENA !!! Com em mola l'escalada...

Com que entre que se'ns anaven els ulls i que la zona estava apetar( i de cara a que no ens pillés el SINDROME DE STENDHAL : http://es.wikipedia.org/wiki/Síndrome_de_Stendhal) , vam decidir anar al costat, al MUR DEL SILENCI, a provar una via nova, la que em quedava per fer allà ( encara que ara a l'esquerra en Birdio n'ha equipat més...

La via es diu AQUA, un 7c on l'any passat no em vaig ni moure gairebé...( després de un matí a la Siberia - un 7a un 7a+ i tres intents a mort a un 8a+- i a la Rigor Mortis (7a) i un onsight al Mur Blau (7b+), ...i diversos al Gruyere(7a,6c+,7b i 6b...)...anava obert totalment...

Però la via em va semblar genial, natural on les altres tenien picats, estètica, passos inhumans i molt bloqueros..etc.
La vaig muntar i després fer al primer pegue...La linia és boníssima, efectivament complexa, però si assimiles els passos més facil que vies com Bala Perduda al Barberà o Polonesa a l'Elefant..ambdues de 7b+...estrany sent St Llorenç...unicament era mirar-se els moviments..com a St Benet.

Posteriorment, vaig fer en toprope al flash ( em van dir la forma d'un canto), un 7c+..la S'HA ACABAT EL BROQUIL...HAHAHAH! De 7c+ també està la CLAN del BONSAI, o la NO HAGAS BROMA, o la LLEI DE MURPHY, o la SPEED, en la mateixa escola...a mi la "S'ha acabat el broquil" em va semblar 7b o 7b+ ( com Busca BREGA al XINCARRÓ), i més facil que la KINGKOET ( esta de 7b+), i la seva VARIANT (7c), o l'ATZUCAC, DRESDREN, o FENASTISKISKOPI ( totes de 7c també al mur gran)...no sé...
La vaig repetir i encadenar de primer, i el resultat va ser el mateix ( 7c i dos 7c+ en unes horetes..heheheh..ja em molaria ja...).

Per acabar, vaig caure AL FLAIX a la darrera xapa de la Zigger-Zagger 7c+ ( que havia fet fa 12 o 15 anys...)..aquí si que cal apretar més, encara que estant de 7c+, no és pitjor que la KING KOET...o la seva variant...

Vaja...que segueix el tema de les GRADUACIONS...

També entre passió i dura realitat està el tema dels PICATS. Totes les vies del mur, sense excepció, són MOLT BONES ( perquè negar-ho), però la diferencia entre vies com AQUA o vies com ZIGGER_ZAGGER o ANNABEL-LEE, és patent...en aquest mur trobem spits vells, spits menys vells, parabolts i scellements, picats arreglats i cantos naturals..i la realitat es que les diferencies entre les vies naturals ( 8a+ i 7c) amb les picades ( 7c), són precisament que si s'ho haguéssin mirat millor haguessin parit linies ( segur que menys), molt més autèntiques.

Entre l'agressivitat bereber del nom de la "subnormal no cal picar-los"(8a/a+ hiperbloquero que em va costar horrors quan la van obrir, i que ara no seria capaç ni d'aguantar-m'hi..) i la relaxació Chill-Out de AQUA...coincideixo en que murs amb possibilitats van ser perforats en ares del progrés quan amb una mica de paciéncia els resultats son molt millors i no impossibles.

Normalment no em pronuncio (almenys publicament), respecte a l'ètica d'un equipament, donat que la llibertat de l'equipador per a mi sempre és primordial...però aquesta tarda vaig veure que m'agraden molt més vies com AQUA, n'estic segur...( i REPETEIXO, les altres són guapes...).

Ah..i igualment mai havia dit res...però QUE COLLONS, escalar en una zona amb el 50% de xatis, i totes maques...doncs també mola, i que duri tu...!!! Compte amb el SINDROME DE STENDHAL!!

Salut i a tibar

AQUA: 7c guapissim. NO us quedeu amb la primera impressió, hi ha trucs i cantets, molts "hombros" durillos i un repòs abans del bloc final. Scellements

ZIGGER ZAGGER: 7c+. Dura i amb un pas a bidit invertit molt alt...resistencia i passos atlètics tot i ser poc desplomada. Bonica. Spits vells.

SUBNORMAL, NO CAL PICAR-LOS: 8a/a+ resposta del Moro a la poca imaginació ( o molta, ves a saber), dels predecessors. Entrada vidilla i pas inhumà de roms i boles una mica patinoses..un OS on t'estampes una i altra vegada fins que la fas I NO HI TORNES..NO ESTA PRECISAMENT MOLT MARCADA.Bolts

Annabel-LEE ( o sidi alí): 7c de picats, una mica clon de la anterior. Picats llunyans i regletes arreglades, amb algun rom. Spits més nous

SIDHI-ALÍ ( o Annabel Lee): 7c em confoncs amb els noms, però va del pal.

S'HA ACABAT EL BROQUIL: 7c+. Crec que la versió actual s'escaqueja ( 50 cms?), per la dreta (al 7b+) i evita una mica de dificultat, encara que el marrón és individual..no sé...parabolts nous. L'alçada de l'aperturista fa que pels baixos el CRUX i xape txungo impliqui un bloqueig obligat més dur...si medeixes 1,80 la via pot ser 7b??

7b+: Aqui ja cal apretar més. Parabolts nous i pas burrot.

6c o 6c+: Guapa amb estil

Pd: Molt bon rotllo amb el Felix Obrador i la Manu, en Joan, la Anabel, una amiga i una parella que hi havia...una guapa tarda, només trencada per l'ensurt ( que gairebé acaba en tragedia) d'una excursionista que va relliscar a les rampes del camí i una mica més i se'n va avall ( per matar-se sense cap opció), la vam ajudar a pujar, a tranquilitzar-se i li vam embenar el canell..tot va quedar en un ensurt, però li va anar d'un puto pèl...oju quan aneu a la Siberia, el Mur blau, o la Paret Gran!!!!

Salut i pedra

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Bona crònica Solieada. A afegir?

Les filles del Menes, una te 8 i l'altre pels 11.

L'Aqua va per un pany diferent a la resta que excepte la del Moro, sorteixen la part llisa amb picats rollo remero (de forat a forat i que t'entrin tots plegats). Hi havien varis aperturistes i cadascú va fer la seva.

A l'esquerra de tot això ja una meva (7a?, SERPENTINA dixit), un proj a mitges del Moro, i alguna cosa curta abans de l'Aqua. A la dreta del 6c (paret del costat) hi ha un mig proj meu (mig confeccionat) i un altre del Wey, reequipat pel Txema (encara hi han les cintes?)

Amb les vies de picats s'han fet "simulacres" de fer-les sense ells però molts dels cantos estan al "damunt" de cantos naturals (adinsats via broca) pel que ... De totes formes el 7b+ (sense alé, crec es diu) s'ha fet sense (durilla).

Que el Gruyere estigui ple un dia festiu entre setmana fora de l'hivern ...cap novetat.

Estas fet un .... el que sigui però estas en bona forma, xaval.

Fer de pare t'aprova !!!

Anònim ha dit...

heheh, Birdio, per això posava PICATS-ARREGLATS.

Ostres el Jaumet em va comentar que havien fet una via "teva" ( just al revolt hi ha l'acc´ñes entre els arbres, es veu una rampa verticalota i al final un bombaco powerós..i em van dir que era 7b+!!! cAram! pot ser una altra?

REALMENT el tema picats, per mi, és el de menys, especialment en aquella època, que com deia el Rubio "que mas da agujerear pa meter hierro o pa meter carne"...si més noi le svies són bones, si ens haguessim esperat com a tants altyes panys, encara estariem fent 7a...

POser el pitjor és alguns casos de TREPIJAMENT de vies, REAPERTURES, etc...això és pitjor no?

ESIGUAL, els PIONERS de STLLORENÇ heu tingut la sort de tenir tota una muntanya per crear i recrear..i això em fa una enveja KETEKAGUES!!!

Ara amb el crio ja no "gasto" el temps sobre els pedals i els ganyxos, ni a l'hivern he fet Snow, ni gel, ni res més que sortir matins o tardes a trepar i exprém,er el temnps i els toprope ( corda calenta en deien els de Vallirana), al màxim..i la veritat és que es nota..si a sobre flipes amb l'ambientarroq ue es monta en alguns llocs LA COSA MOTIVA KETEKAGUES...

JOer amb les filles del Marc! De fet jo em fixava amb unes "filles" més grans, però les nenes es penjaven ja de la Performance!!! ( el 7a). Que guay...

Ja fliparas el dia que les nenes et posin a tui les vies, ja...

Salut Birdio!

PGB ha dit...

Cabrón! (amb molt carinyo) estas que no paressssssss!!!!

Enhorabona pels encadenes tros de BOU!

i si... sabia la historia de la zona de picats (i que curiosament, molts picats eren del tamany just de l'equipador) :P

Birdio, encara hi ha les cintes!!!!

El 22 fijo que encadenes el 7c del graffiti a l'orsai!!!! Javoràs ;)

Piter ha dit...

Iepps.. I tant que hi havia molta dona ahir... sempra va be estar ben acompanyat !!

Corroboro tambe que encara hi havia les cintes penjades.

Apa bous ens veiem al blogger meeting.

Mohawk ha dit...

Això, això, que patim tots síndrome de Stendhal veien a l'Uri a la Muaramañoc!!

;)

Brauuuu!!

Anònim ha dit...

La primera via de l'esquerra de la paret, ja qui diu 7a+, ja qui diu 6c+... Poc marcada i si et perds ...
Picats, a aquella època tots picavem qui més qui menys. Teniem pressa!!! Era una al·lusió sense més intencions.
EL Gruyere ple? Quina novetat! Si està ple fins i tot entre setmana, que no hi caps!!!

Mola aquest ambientillo que es crea en un espai tant reduit com és el Gruyere. Hi ha sempre més gent de xerrameca que enfilanr-se i això que estan totes les vies ocupades !!!

El tidos, ens veiem (si no abans)

Anònim ha dit...

guenu bous, a veure si s'escala eh?

SARDINETA ON FIRE i SOLEIA TAMBÉ, que al Graffitti 2 pegues i al carrer!

Mohawk! que ja m'ensumo que estas entrenant bloc com un posseït per levitar a la MOi i a la Muara!!!

ssssssserà bouuuuu!

Piju ha dit...

sou uns masclistes que només penseu en dones !!!

.................................

I PER QUE NO PENGES FOTOS DE LES XATIS?

Anònim ha dit...

Home piju...es que em va agafar en ferd...la propera porto una càmera de les bones...

No sé imagina't el Gruyere, de banda a banda amb cinc xatis ( que si el top, que si el tanga prana, que si xupa'm que "me'n vaig"..etc...el meucol.lega estava dflipant...jo com que em passo els reposos amb l'esgrima telefònic amb la lila per apurar una mica més tientos (> quina excusa mes bona eh lila?)..pos no m'hi fixava tant...hehehehe